Skräcknovell: Skolmördaren - kap 14!

KAPITEL 14:


Dan tog säcken med dom avhuggna huvuden och gick mot sopcontainern som stod utanför skolbyggnaden. I den slängde han i säcken. Efter det log han mot sig själv. En av vaktmästarna kom just förbi, men han stannade och tittade undrande på honom.

- Varför ler du?

- För att jag just gjort mitt arbete klart, svarade Dan och log igen.

Vaktmästaren såg misstänksamt på honom.

- Jag såg att du slängde en sopsäck. Vad låg det i den?

- Hrm...Det låg...det låg gammalt bråte, stammade Dan fram.

- Jasså, okej. Jag tyckte att jag såg något annat än "gammalt bråte"...,sade vaktmästaren och gned sin haka.

Dans hjärta bultade häftigt.

- Ehm...Men det var gammalt bråte, svarade han snabbt.

- Okej...Då får man tro på det då, sade vaktmästaren och log mot honom. Kanske hade den vaktmästaren något i kikaren? Vem vet?


Dan såg två män komma gående mot honom. Den ena hade kostym på sig och den andra var rektorn Mr. Scinley. Mr. Scinley stirrade kallt på honom.

- Hej, jag heter Mr. Burger och är advokat, sade Mr. Burger och skakade hand.

- Hrm. Hej, Mr. Burger. Jag heter Dan Hopkins och jag arbetar som vaktmästare här. Dan svalde.

- Jag och Mr. Scinley skulle jag vilja prata med dig. Vi ses på hans kontor om fem minuter.

- Ehm...Ja, det gör vi, sade Dan och log mot advokaten.

Mr. Burger besvarade inte hans leende, utan vände på klacken med Mr. Scinley efter sig. Mr. Scinley vände sig om och stirrade återigen kallt på Dan. Dan besvarade hans kalla blick med att stirra kallt tillbaka.


Fem minuter hade gått och Dan stod utanför Mr. Scinleys kontorsdörr och knackade på. Mr. Burger öppnade.

- Hej, Mr. Hopkins. Stig in. Rektor Scinley satt i sin kontorsstol och sade inte ett ord. Han stirrade bara tomt framför sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0