Skräcknovell: Skolmördaren - kap 12!

KAPITEL 12:


Första dagen på jobbet var helt okej. Dan behövde inte göra så mycket, men jobbet var svettigt. Plötsligt såg han rektorn Mr. Scinley och en polis komma gående. När Mr. Scinley såg Dan, gick han fram till honom.


- Poliskonstapeln här undrar om du har hört eller sett någon misstänkt för mord här?

- Hrm... Nej, jag är ledsen. Hur ska jag kunna vet det? Jag har i alla fall inte sett någon misstänkt.

- Hmm... Okej, sade Mr. Scinley.

- Men du kanske har sett den misstänkte, Mr. Scinley? Frågade Dan och hans leende blev ännu större.

- Åh nej, det har jag då inte. Absolut inte! Utbrast rektorn och nu såg han rädd ut.

- Jasså inte? Vad såg jag dagen innan då?

- Ja, alltså jag pratade med en elev om hennes skolbetyg och inget annat! Ni måste tro mig, poliskonstapeln!

- Ja du... Vi får nog ha förhör på polisstationen ändå, sade poliskonstapeln.

- Men jag svär att jag inte gjorde något! Utbrast Mr. Scinley.

- Mr. Scinley, ni är misstänkt. Jag bara berättade vad jag såg. Dan kände glädjen sprida sig i kroppen.

- Ja du, Mr. Scinley. Då är det bäst att vi går då, sade poliskonstapeln och satte fast handklovar kring Mr. Scinleys handleder.

- Men jag har inte gjort något! Skrek Mr. Scinley. Men poliskonstapeln tog han under armen och drog honom med sig till utgången. Dan log ännu mer, tog sin jacka från klädkroken och följde med raskande steg mot utgången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0