Skräcknovell: Skolmördaren - kap 7!

KAPITEL 7:


Lily och Emily satt i soffan och kollade på tv- program. Det fanns inget annat tv- program att kolla på.


 - Kan vi inte byta kanal? Suckade Lily otåligt.

 - Men detta programmet är jättebra! Utbrast Emily.

 - Ja, kanske för dig, men inte för mig och förresten så är det min tv så jag bestämmer. Ro hit fjärrkontrollen! Sade Lily med en beslutsam min.

Emily gav henne fjärrkontrollen.

 - Vad ska vi se på då?

 - Nyheterna, svarade Lily.

 - Nyheterna? Men varför det? Det händer knappast någonting där!

 - Eheh, jo! Såg du inte på nyheterna igår? En psykiskt sjuk man har mördat hundratals elever på en skola, Emily! Och förresten kanske dom har fått reda på mer om mannen, så snälla, Emily! Vi måste kolla på nyheterna!

 - Okej då!

 - Bra!

 Lily ändrade snabbt till nyhetskanalen.

- Den psykiske mannen, har igår kväll, rymt från Centrals fängelse. Polisen påstod att mannen hade låst upp fängelsecellen, med hjälp av en nyckel. Polisen tror att mannen hade väntat på att en av vakterna skulle somna, så att han sen kunde ta vaktens nyckelknippa. Inga fler nyheter har rapporterats. Men nu till vädret. Det kommer att bli soligt och...

Lily hörde inte på nyhetsuppläsaren längre. Hon kunde inte fatta att mannen hade rymt från fängelset! "Det är ju helt omöjligt!" Tänkte Lily.


- Jag måste nog gå hem nu.

Lilys tankar väcktes av Emilys röst.

- Hmm... Ja, det börjar bli sent nu, svarade Lily. Men du, Emily? Tror du att mannen fortsätter att mörda nu när han har rymt?

- Du behöver inte oroa dig, Lily. Han kommer inte att röra en enda fluga, om han så vill.

- Men tänk om vår skola drabbas då? Vad gör vi då? Utsätter oss för en fara? Utbrast Lily och hon kände att hon skakade i hela kroppen.

- Lily, hör på mig! Han kommer inte att mörda någon, så du behöver inte oroa dig. Kom hit, Lily. Lily gick fram mot Emily och sedan omfamnade dom varandra.

- Han kommer inte att göra någon illa, viskade Emily. Jag lovar. Du måste tro mig, Lily.

Men Lily visste inte om hon skulle tro på Emily. Mannen hade kanske redan brutit sig in i hennes skola och mördat några elever. Det visste man aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0